Ens llevem a Sòria, aquest cop hem descansat millor,
esmorzem tot el que podem, amb la ratxa de no dinar que tenim, més val anar
preparats de bon matí.
Revisem bé el cotxe, ens espera un dia molt dur, segons el
briefing que ens van fer el dia anterior, hi ha una prova que es durà a terme
en un circuit d’autocros.
En Xavi, (company de l'equip, pilot del Seat Marbella) colaborant amb la posta a punt, oferint alfals a la cabreta:
Fa fresca, molta humitat, però la cabreta arranca a la
primera sense cap problema.
Anem a la sortida, bastant d’hora, ja que seguim en bona
posició.
La direcció del cotxe no acaba d’anar bé del tot, s’ha
trencat una goma deixant fragments a dins de la canya de direcció... ja hi som!
Fent cua per sortir, el Francesc amb el volant a la mà i jo intentant treure
fragments de goma, no hi ha temps, hi posem grassa i tornem a muntar el volant,
que aviat ens donen sortida al tram. Ens dirigim a Cuenca, en el primer tram
cronometrat ens trobem un terreny força escarpat, amb algunes pujades on, no
només ens és impossible assolir la velocitat marcada al roadbook, si no que per
pujar-les hem de prémer les dents, tancar el cul i prendre embranzida perquè
els 29cv de la nostra pobra Citroën AKS arribin a dalt, sense donar-nos marge
de maniobra, i en algunes ocasions, impactant amb pedres i clots que no podíem
esquivar.
En un d’aquestos cops, perdem el tub d’escapament. Ens aturem
a reparar-lo. La resta de participants, quan ens troben estirats a terra entre
herbes, intentant tornar a muntar l’escapament, tot i a risc de ser penalitzats
per perdre temps, paren a fer un cop de ma, si més no a preguntar si ens convé
alguna cosa, tots excepte uns quants, casualment els que portaven els cotxes
més potents i ben preparats. És el cas d’uns que anaven amb un Opel Frontera
preparat pel desert, que de lluny ja venen pitant perquè ens apartem, si no ho
arribem a fer, crec que ens passen per sobre!
Quines presses! Total, van acabar
penalitzats i desqualificats.
El roadbook ens porta al circuit d’autocros, allà ens trobem
amb la resta dels participants i ens donen hora d’entrada al circuit, hem de
fer una prova que consisteix en fer tres voltes, una marca el temps, la segona
l’hem de fer calcada a la primera, mateix temps i velocitat, i la tercera per
sortir del circuit. Clavem els temps, ja que entrem a velocitat força baixa i
la mantenim, tot i així les pedres i el fang fan estralls al cotxe.
Sortim d’allà per on ens indica el roadbook, però hem de
parar de seguit, ens envien notificació que uns altres participants han tingut
problemes amb la Guardia Civil per portar els cotxes colgats de fang, i no es
distingien ni les llums ni les matrícules, la policia devia al·lucinar, al
veure passar boles de fang a sota de les quals hi havia cotxes de l’any de la
picassó fent un raid.
Netegem les llums i la matrícula, ara ja som una bola de
fang amb llum i matrícula. Total, a la velocitat que anem, no hi ha millor
antiradar que la nostra furgoneta, ja hi pot haver fang a la matrícula, que no
sortirà a cap foto de la DGT.
Aprofitem per engrassar la caixa de direcció, va dura,
comencem a veure que tenim un problema, està tot el cotxe desencaixat.
Seguim, ens dirigim a un tram amb camins semiasfaltats,
paral·lels a la via del tren. Aquell terreny dibuixava unes pendents enormes,
baixades i pujades constant que arribem a dalt per pels, fins que a la última
no arribem. Provem de tot: agafant impuls, marxa enrere... no hi havia manera.
A escassos metres del final de la pendent el cotxe mor. No sabem que fer ja...
de sobte, de cara, ens apareixen els nostres salvadors en forma de Renault
super 5, eren en Victor i en Francesc, uns participants de Lleida, que sabien
que anàvem darrere seu, i quan han vist que no els seguim, s’ho han pensat que no
podiem i han girat cua per ajudar-nos, no els hi hem fet un petó als morros de
miracle.
Seguim, però no per massa temps, el cotxe no va bé, la
direcció cada cop més dura, portem el xassís partit i se’ns està desencaixant
el cotxe sencer.
Truquem a l’organització amb l’esperança que tinguin tallers
localitzats al llarg del recorregut. La resposta d’ells és “Google”. Bé, primer
intent fallit. Obrim el google maps a la tablet, estem al mig del no res, hem
de minimitzar el mapa a la pantalla de la tablet tres o quatre vegades perquè
ens aparegui el poble més proper, busquem a Google si hi havia algun “herrero”
que ens pugui soldar el xassís, sorpresa, com a cognom en aquella zona és molt
comú, però que siguin realment ferrers no ens en surt cap. A l’horitzó veiem un
grup de cases, ens dirigim cap allà. L’únic que trobem és una dona gran que ens
explica que en aquella zona, ja fa anys que no hi han ferrers, i ens guia cap a
Alcolea del Pinar. El Francesc abans de res, truca a l’ajuntament del poble,
explica el cas, i la resposta és encara més còmica que el “Google” de l’organització:
“Id a Bar Benito y allí os lo solucionarán”, ens quedem al·lucinant, però com que
no veiem una altra solució, cap al bar que anem. Arribem allà, després d’una
bona estona a causa que era lluny, i el cotxe no anava bé. Ens atén una noia
originària de l’est, que cara d’agafar la màquina de soldar no tenia, li
expliquem la història, cada vegada ens mirava més estrany, no sabem si no entén
l’idioma o directament no ens entén a nosaltres. Quan es cansa d’escoltar-nos
ens diu que anem al final del carrer, que el que és ferrer no és ella, si no el
seu marit, i allà te el taller. En Francesc i jo ens quedem mirant, tanta
estona plorant-li a la noia per això?
Anem al final del carrer, el taller es veu d’una hora lluny,
ja que hi ha rastre de pintura a mig carrer. Fa pinta de ser un ferrer dels
bons.
Ens atén el marit de la del bar, un home de l’est d’una mida
considerable, ens sentim petits al seu costat. Tornem a explicar la història un
altre cop, ens mira amb cara d’assassí en sèrie i ens diu molt sec que ell no
arregla cotxes, que quí ens ha enviat allà.... seguim insistint, en Francesc te
una capacitat de convicció que a vegades fins i tot em fa por i l’acaba
convencent. Li explico com ha de ser el reforç i on ha d’anar. Ens diu que
tornem al cap d’un parell d’hores que tenia una feina per acabar i que ens ho
faria. Li demanem on podem anar a rentar el cotxe perquè treballés millor (una
manera de fer-li una mica la pilota) i ens diu que anem a casa de no sé quí,
que te una Kärcher, que rentadors a 10km a la rodona no n’hi havia cap. Ho
deixem estar, ja rascarem el fang.
Perfecte, tenim una estona per dinar després de tres dies
sense fer-ho. Tornem a Bar Benito a veure si ens fan una cosa contundent per
dinar. És un local petit, tant just un parell de taules i una barra amb quatre tamborets,
un d’ells ocupat amb el típic avi que fa la pinta d’estar integrat al mobiliari
del bar.
Demanem la carta, només fan entrepans, en demanem 2 de
calents. Ens quedem de pedra quan ens donem conte que ni planxa ni històries,
la cambrera estava cuinant la llonganissa i el llom al microones. Bueno, millor
que el que havíem dinat era, així que ens ho vam menjar i ens va saber bo i
tot.
Tornem al taller, li recordem el que ha de fer per reparar
el cotxe, fa veure que ens escolta, i dic fa veure perquè després fa el que li
dona la gana. Se’ns presenta amb una platina de ferro d’un gruix, que ni tota
la xapa del cotxe compactada ho igualava. El Francesc i jo amb les mans al cap,
però el deixem fer, perquè en la situació que ens trobem no ens convé que s’hi
posi de cul. Es passa mitja tarda, entre renecs, per soldar-ho, dient que el
cotxe era ferralla, i que allà no es podia soldar. Normal! Amb la diferència de
gruix de la platina i la xapa del xassís... però ell tossut ho solda i força
bé.
Al final ens hi fem amics i tot, la situació és converteix en una anècdota tant
per a ell com per a nosaltres, d’aquelles que expliques una i una altra vegada
anys després. A hores d’ara en deu parlar tota la comarca. I n’estem segurs d’això,
perquè a l’hora de cobrar ens va demanar la voluntat.
Entre una cosa i una altra, sortim d’Alcolea del Pinar ja de
nit, direcció Cuenca per carretera, som força lluny, però per sort la cabreta
tornava a ser la que era. Fem turisme de carretera secundaria per la Espanya
profunda, no hi ha res ni ningú, feina rai a trobar benzineres.
Arribem a Cuenca, avui ni parc tancat ni meta ni res,
directes a l’hotel on ja estan tots els participants allotjats, no ens
entretenim massa, sopem un dònut i directes a dormir. No tenim forces ja ni per
explicar batalletes.
Continuarà...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada