dimarts, 13 d’agost del 2019

Spain Classic Raid, 3a part. Osca - Sòria

Ens llevem al matí, força d'hora, ja que al sortir per ordre de classificació, sortim els 32ens.
El Francesc no ha pogut dormir massa durant la nit, el matalàs d'aquell hotel tant rònic i la seva esquena no han sigut massa amics. Veiem que altres participants ens han enviat fotos dels hotels on s'han allotjat aquella nit, ja que al ser tants participants estàvem repartits, i eren molt millors que el nostre. El Francesc no ho dubta dos vegades i envia un missatge a l'organització explicant el cas, no parava de rondinar mentre baixàvem a esmorzar.
Entrem al menjador, sorpresa! tota l'organització allà, havien dormit al mateix hotel! Em giro i li dic al Francesc: -Apa noi, aquí els tens, els hi podràs dir en primera persona!

Un cop amb l'estomac ple, ja ho veiem tot d'un altre color. Netegem i repassem bé el cotxe i a l'hora ens dirigim a la sortida. Ens donen la senyal i arranquem cap al tram.

Al principi, semblava fàcil, però ràpidament van canviar els paisatges, tornem al Pirineu, aquesta vegada camins més escarpats i rocosos, allò que diuen que "la cabra tira al monte" ho comencem a posar en dubte, tenim la sensació que amb els cops i salts que fem al passar per sobre de les pedres, se'ns ha de desmuntar el cotxe d'un moment a l'altre.

Sensació que es va fer realitat en breu.
de sobte sentim un cop molt fort a la porta del conductor, hem perdut mitja finestreta.... Baixo del cotxe buscant algun tros aprofitable del marc del vidre, ja que la resta donava per suposat que s'havia convertit en mil bossins.
La meva sorpresa, era quan en Toni (Un noi de Molins de Rei, que junt amb en Santi i amb un Seat Marbella, formaven "los Candelita Team" i eren l'alegria del Raid) apareix per darrere amb la finestreta a la mà, sencera. Havien presenciat com se'ns desmuntava el cotxe i no van dubtar en parar i recollir el vidre que havien vist on havia anat a parar.

Amb la finestreta al maleter, seguint les indicacions, arribem al Castell de Loarre. Un edifici que ens va aparèixer al mig del no res. La feina va ser nostra per entrar-hi, ja que el roadbook estava equivocat i no ens ho podíem saltar, ja que era un punt de control.

Sortim d'aquí, afrontem una pujada contundent, argilosa i arreglada amb gravilla, on el cotxe comença a patinar, ens recordem del distribuïdor dels pneumàtics que no tenim, i tota la seva família més propera, mentre el Francesc baixa a empènyer, la primera vegada de moltes que ho va haver de fer durant la setmana del Raid.
Ben aviat el paisatge canvia, passem de muntanyes boscoses del Pirineu, al paisatge desèrtic de las Bardenas Reales, una zona àrida, completament plana, exceptuant unes petites muntanyes amb siluetes molt estranyes, plena de pols i francesos amb autocaravanes que contínuament ens preguntàvem que hi feien allà.

Al cap de unes hores deixem el desert endarrere. Portem vora 10h al cotxe sense parar ni a dinar. El cansament es fa visible, els errors cada cop mes habituals, sumat al sol que s'està ponent i ens dona directe de cara, pedres i clots que no veig o no reacciono a temps.
Arribem a Sòria encara de dia, sense cap contratemps destacable, no com el dia anterior....
Abans de dirigir-nos al parc tancat, encara tenim temps d'entrar a l'hotel. Un hotelet a les afores de la ciutat molt acollidor, en Francesc fa un respir aquest cop... Mentre ell fa el "check-in" jo em dedico a muntar la finestreta que havíem perdut pel camí i que els companys de "los candelita team" ens havien recuperat.

Quan ho tenim tot a punt, ens dirigim fins a la plaça major de Sòria, on ens tenien preparat el parc tancat, ràpidament s'omple i acabem ocupant la plaça i els carrers adjacents. Es respira una barreja d'olors a ferro calent, anticongelant i oli.

La zona es converteix en un taller gegant, veiem que no som els únics que hem tingut problemes amb el terreny rocós. Els cops de martell per separar els protectors del carter ressonen per tota la plaça.
Per acabar bé el dia, anem a rentar els cotxes i ens trobem un grupet de Lleida per anar tots a sopar, entre riures, explicant anècdotes del dia, un àpat que ens sap a glòria, i més que no havíem dinat. També veiem que no som els únics que ens ha passat de tot...